Till dig som kund

I juni 2016 påbörjade vi vår servicekampanj. Sedan dess har de tekniska åtgärderna utvecklats för alla berörda ŠKODA-bilar och godkänts av den brittiska myndigheten Vehicle Certification Agency som granskar och beslutar om ŠKODAs åtgärder. Nu kan vi därför påbörja implementeringen av de tekniska åtgärderna för samtliga återstående kunder.

För att ta reda på om din bil berörs av serviceåtgärden, besök eller ring din ŠKODA-återförsäljare eller ŠKODA-verkstad, eller kontrollera själv genom att skriva in ditt registrerings- eller chassinummer i vår sökfunktion.

Vi vill understryka att förtroendet från våra kunder är, och kommer fortsätta vara, vår viktigaste tillgång. Vi beklagar djupt att denna situation har kunnat uppstå. Vi gör nu allt vi kan för att lösa situationen på ett så bra och smidigt sätt som möjligt. Alla berörda bilar är lika säkra som tidigare och att du kan fortsätta att använda din bil som vanligt. Åtgärden är självklart kostnadsfri.

Tack för visad förståelse. Läs mer på Volkswagen Group Sveriges särskilda webbplats om dieselfrågan.

Är din bil berörd?