Bästa SKODA-kund,

Vi är inne i en oviss tid och ser en fortsatt spridning av coronaviruset som påverkar hela vårt samhälle. Vi vill därför informera dig om hur det påverkar vår verksamhet och vilka åtgärder som vi har vidtagit för att skydda våra anställda, våra besökare och dig som är kund. Vi gör vårt bästa för att även i denna tid ge dig den bästa kundupplevelsen, samtidigt som vi följer riktlinjerna från våra myndigheter. Först och främst måste vi värna de som är drabbade och deras familjer.

Våra återförsäljare har fortfarande öppet för att erbjuda dig mobilitet och följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant för att minimera eventuell smittspridning. För att minska den fysiska kontakten kan du enkelt nå din säljare och servicerådgivare via mail, telefon eller chatt på respektive hemsida.

Du kan boka service direkt på https://bokaservice.skoda.se och många av våra återförsäljare erbjuder hämta/lämna-service både vid verkstadsbesök och vid bilköp. Vår högsta prioritet är att du som kund känner dig trygg samt får den hjälp och service du önskar i ditt bilägande.

SKODA AUTO har sedan den 18:e mars infört ett produktionsstopp som initialt sträcker sig fram till den 20:e april vid anläggningarna i Tjeckien. Det finns en relativt god tillgång på lagerbilar i Sverige för dig som söker efter en SKODA med kort leveranstid. För beställda bilar som ej gått i produktion har vi i dagsläget svårt att ange exakta besked på när dessa finns klara för leverans och ber om förståelse för den extraordinära situationen. Om du har beställt en bil rekommenderar vi att du håller kontakten med din säljare som kan hålla dig uppdaterad när ny information kommer.

Ta väl hand om dig och dina medmänniskor.