Škoda följer upp fjolårets uppmärksammade designkollektion tillsammans med svenska Rave Review genom ett samarbete med prisbelönade artisten Cleo. Temat för den nya kampanjen är att utforska kärnan i resorna vi gör och varför vi gör dem.
Škoda följer upp fjolårets uppmärksammade designkollektion tillsammans med svenska Rave Review genom ett samarbete med prisbelönade artisten Cleo. Temat för den nya kampanjen är att utforska kärnan i resorna vi gör och varför vi gör dem.
I veckan premiärvisas tjeckiska biltillverkaren Škodas nya reklamfilm inom ramen för kampanjkonceptet ”Inom räckvidd”. Kampanjen handlar om att lyfta fram kärnan i resorna vi gör och varför vi gör dem, något som illustreras genom ett samarbete med prisade musikern Mirjam Nathalie Missaoui, mera känd under artistnamnet Cleo. Ambitionen är att fortsätta förflyttningen av Škoda till ett modernt, engagerande och överraskande varumärke.
- Vi befinner oss på en spännande varumärkesresa, rustade med en innovativ bilflotta och där samarbeten med inspirerande personer i rörelse är en naturlig del av strategin. För oss är Cleo en perfekt partner; hennes närhet till publiken, moderna och kompromisslösa uttryck, och engagerande uppriktighet är unik, säger Stefan Nygren, marknadschef på Škoda Sverige.
I kampanjfilmen ser vi Cleo köra en Škoda Enyaq Coupé RS, en sportig helelektrisk bilmodell som lanserades under förra året, och vi får följa med henne på en resa som illustrerar hennes behov för att finna inspiration, något som både ligger till grund för och möjliggör hennes skapande.
Om Škoda
Škoda vill hjälpa världen att leva smartare. Därför har Škoda tydliga prioriteringar i sin strategi för framtiden där elektrifiering, digitalisering och att göra konkreta framsteg inom hållbarhet och mångfald står i fokus. Škoda har tillhört Volkswagen-koncernen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med koncernen utvecklar och tillverkar Škoda Auto självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor. Škoda sysselsätter cirka 42 000 personer globalt och är aktiv på mer än 100 marknader.
Om Cleo
Cleo har varit aktiv inom den svenska hiphop-scenen länge, men hennes första fullängdsalbum ”Missaoui” släpptes först 2022. Albumet blev prisat av såväl fans som kulturmedia för sin ärlighet, mognad och närhet till känslor. Hon fick tre nomineringar i kategorierna Album, Textförfattare och Årets HipHop vid årets Grammis och vann pris för det sistnämnda. Utöver sin musikkarriär är Cleo en av grundarna till Femtastic, ett nätverk för kvinnor inom musik- och kulturindustrin, samt den ideella medlemsorganisationen FATTA, som arbetar för samtycke och ett samhälle fritt från sexuellt våld.
Viktor Asplund
Press och sponsoransvarig Škoda Sverige
Škoda Auto