Vår varumärkeskampanj

Varumärkeskampanjen är den första manifestationen av vår nya strategi. Det är första gången vi introducerar Škoda som en partner för att utforska världen. En djärv partner som följer dig genom hela ditt liv. En global kampanj som blir vår främsta kommunikationsplattform till kunder över hela världen, på våra etablerade marknader såväl som på framväxande marknader.

Få varje kilometer att räknas

Med en Škoda tar du dig inte bara från A till B. Din Škoda får dig att njuta av känslor, ögonblick och hjälper dig att skapa minnen. Vi vill att människor ska utforska världen omkring dem. Omfamna nyfikenheten och att få varje kilometer att räknas.

Utforska världen

Vi på Škoda vill att alla ska utforska världen och skapa nya minnen. Vi kommer att spegla denna anda i allt vi gör: i våra produkter, med säker, hållbar och solid design och i våra Simply Clever-funktioner, med smarta nya lösningar; eller i våra tjänster som ger alla tillgång till att utforska världen omkring dem. För ju mer vi utforskar, desto smartare blir vi.

Vårt syfte

Vi hjälper världen att leva smartare.

Škoda har funnits i över hundra år. Vi har växt upp tillsammans med världen omkring oss. En värld som ofta har alltför många valmöjligheter. Det viktigaste är att erbjuda val som gör livet enklare. Det är det smarta sättet. Och det är därför vi utforskar smartare sätt att skapa produkter, driva företag, och hitta nya svar på gamla frågor.

Vår roll

Utforska världen med Škoda.

Delad glädje är dubbel glädje. Och resor blir alltid roligare när du har med dig en resepartner du kan lita på. Vi vill inspirera dig, väcka din nyfikenhet, och ta dig till ditt mål med stil.

Vårt uppdrag

Modern och tillgänglig mobilitet med allt du behöver och överraskningar du älskar.

Att ta sig från A till B ska vara enkelt, effektivt och lustfyllt. Vårt jobb är att göra dig nyfiken på att utforska världen utanför. Vårt uppdrag är att ge moderna och tillgängliga mobilitetslösningar med allt du behöver, och överraskningar du älskar.

Våra värderingar

Škodas värderingar definierar vilka vi är och vart vi är på väg. De är en del av allt vi gör, varje dag.

Mänsklig

Att vara mänsklig är att vara unik. Det är det som förenar oss. Att le mot varandra, att hjälpa varandra. Att leva för de stora stunderna, och att fira de små ögonblicken.

Förenklande

Att förenkla är inte så enkelt. Så, hur gör vi det? Vi tar bort det som inte är viktigt – så att det som är kvar är det som betyder något. Vi skapar en plats för det och sätter allt i sitt specifika fack. När du har mindre att oroa dig över, har du mer att leva för. Så enkelt är det.

Överraskande

Vi älskar överraskningar, precis som du. Att bli överraskad är att få mer än du förväntade dig. Eller när något vackert också är något användbart. Och när du får mer utan att spendera en krona till.

Vårt designspråk

Så som Škodas varumärke formas för att möta framtiden, så formas även våra bilar. Solida, robusta linjer ger dig självförtroendet att utforska fritt och samtidigt känna dig skyddad. Materialen och formerna ger en känsla av lätthet och skapar en säregen stil. Vi presenterar: Modern Solid – vårt unika sätt att skapa mobilitetslösningar som ser solida ut, känns autentiska, och förblir funktionella.

Vår företagsdesign

Det är inte bara våra bilar som fått ett ansiktslyft, det har även vårt varumärke fått. Vi har fräschat upp vår varumärkesidentitet med nya logotyper och en uppdaterad verktygslåda för vår kommunikation. Tillsammans speglar de Škodas framtidsvision.

Vår framtid

Möt framtiden: Škoda 2030

Vårt enda sätt att förutse framtiden, är att skapa den. Vår strategiska karta leder oss framåt och anpassas efter vår föränderliga värld. Elektrifiering och digitalisering är hjärtat av Škodas Next Level strategy. Därför är mer än hälften av våra bilar eldrivna. Denna strategi beskriver en samlad minskning av CO2-nivåer, förbättrad lönsamhet, och det tredelade tillvägagångssättet Expand, Explore and Engage för att öka volymer och varumärkesengagemang.