Med Škoda Connect-portalen hanterar du ditt kundkonto hemifrån vid din egen dator. Du kan även ladda ned vår app, MyŠkoda, för att koppla upp dig till din bil på distans. För att använda denna portal-tjänst så måste du registrera dig på Škoda Connect-portalen.
Tillgänglighet beror på din Škoda-modell och vilken typ av infotainment du har installerat i bilen. Observera urvalet av tjänster endast är tillgängliga i vissa länder.
Škoda Connect är en onlinetjänst framtagen för att du ska få ut det bästa ur din bilupplevelse. Även om du väljer alla fyra tjänsterna eller bara ett av dessa, så kommer din bil att få flera nya funktioner som ger dig underhållning på vägen, bekvämlighet och ökad säkerhet. Här nedan kan du läsa mer om alla fyra smarta funktioner; Care Connect proaktiv service, Infotainment online, Care Connect: Fjärråtkomst, eCall/nödsamtal och vad dom kan göra för dig.
Proaktiv service hjälper dig att hantera funktionsfel eller andra problem som relaterar till ditt fordon. Vid en olycka upprättar bilen automatiskt ett nödsamtal för hjälp. Proaktiv service (10 år) ingår i Care Connect, som är standard i Karoq.
Infotainment Online ser till att du når din destination på ett enkelt och säkert sätt, varje gång. Tjänsten är tillgänglig till Amundsen och Columbus navigationssystem. Tjänsten uppdateras löpande.
Fjärråtkomst är ett nytt sätt att hantera din bil på genom din smartphone. Du kan göra allt från att ange inställningar för ventilationen till att motta meddelanden om bilen befinner sig på ett otillåtet område. Vissa tjänster är endast tillgängliga för elbilar.
En mycket viktig del av Škoda Connect är funktionen eCall/nödsamtal som kommer som en del av Care Connect-servicepaketet och är gratis för bilens hela livstid.
MyŠkoda-applikationen kopplar ditt Škoda-fordon till din smartphone och smartwatch. Alla funktioner är tillgängliga utifrån beställt Škoda Connect-paket: Infotainment Online eller Care Connect.
Du kan ladda ned appen på Google Play och App Store.